Facebook реклама – първи стъпки

Facebook реклама – първи стъпки

Facebook рекламата е изключително мощен инструмент в арсенала на всеки бизнес. Виждаме всекидневно множество реклами в социалната мрежа. Някои са тясно таргетирани, други не чак толкова тясно. Но все пак ги виждаме и взаимодействаме с тях. Много бизнеси концентират бюджетите си в фейсбук. Ако се управляват добре, може да донесат много ползи и конверсии. Но ако не се оптимизират, може да изядат бюджетите и да не се постигнат никакви резултати.

 

В следващите редове ще разгледаме основите на facebook рекламирането, таргетирането и поддържането на кампаниите.

 

Защо facebook реклама?

 

Защото е един от най-ефективните комуникационни канали. Защото всички са там и открито показват своите интереси. Защото работи! До скоро беше предимно социална мрежа само за младежи. През последните 2г. се забелязва сериозен ръст на регистрациите от по-възрастните. В САЩ и Канада тази тенденция се забелязва от повече време, но в България сме с малко закъснение. Имайки предвид, че платежоспособната част от населението е вътре, то с правилно насочване и послание, можете да достигнете до потенциалните си клиенти.

 

Ето и няколко цифри в глобален мащаб:

 

  • 1.5млрд. активни потребителя месечно
  • 1млрд активни потребители дневно
  • 20+ мин. средно прекарано време на ден от потребител.

 

Нека си представим, че продавате голф екипировка. С помощта на facebook рекламата можете да насочите вашите продукти към хора, които се интересуват от този спорт на конкретна възраст и в конкретен град. Те са харесали тематични страници и следят спортни личности. Ако е поднесена по ненатрапчив начин, без да крещи „РЕКЛАМА, внимавай“, то вие ще привлечете вниманието на потребителите.

 

Разликата с Google Adwords е, че в facebook потребителят получава рекламата без да я е търсил.

 

В следващите редове ще разгледаме:

 

  • Структура на кампаниите
  • Видове фейсбук реклама
  • Пускане на кампания
  • Следене и оптимизиране на рекламите
  • Добри практики при facebook рекламата

 

Безплатна консултация за успешна FACEBOOK реклама!

 

Структура на кампаниите

 

Кампаниите са разделени на 3 нива – campaign, adset и ad. Преди бяха две нива, но за да ви е по-прегледен AdsManager-a въведоха третото. По този начин имате максимално много гъвкавост на ниво кампания. Можете да пуснете реклами до различни аудитории в рамките на една кампания. Преди, за да вкарате нова аудитория, трябваше да създадете нова кампания.

 

Facebook ads structure (1)

 

Campaign – нивото на кампанията служи само за определяне на целта (ще разгледаме по-подробно целите в следващата точка – „Видове фейсбук реклами“). От тук задавате дали искате да увеличавате феновете на страницата, повече взаимодействия с публикациите ви или други.

 

Ad set – тук задавате бюджета, графика за въртене на рекламите, аудиторията и др. Бюджета за цялата кампанията ви се определя от сумата на бюджетите за Ad Set-ове. Целта да има това средно ниво между рекламата и кампанията е, за да правите различни таргетирания в рамките на една кампания. По този начин организирате по-добре ads manager-a ви. В един Ad set можете да поставите няколко реклами.

 

Ad – на това ниво задавате рекламата, която се показва на потребителите. Тук създавате рекламния текст, качвате снимката и т.н.

 

Видове facebook реклами

 

Преди да започнете с рекламирането е необходимо да се запознаете с видовете реклами в facebook. Те се определят от вашите цели. Целите се задават още в първата стъпка от процеса по изграждане на кампанията. Преценете дали искате да увеличавате феновете на страницата си, ангажираността с постовете или др.. Можете да избирате между следните опции, които ще разгледаме накратко в следващите редове:

 

facebook-objectives-2 (1)

 

Цел 1: Подсилване на вашите публикации (Page Post Engagment / Boost Posts)

 

Рекламиране на публикациите, които сте направили в фен страницата ви. Facebook ще дистрибутира съдържанието ви към хора, които са по-склонни да коментарат, споделят и харесват.

 

Защо ви е необходимо да рекламирате публикациите си? Facebook ограничава органичния трафик към вашите постове. Когато вие публикувате нещо във вашата страница, то ще достигне до ~3% от феновете ви. Този процент се изменя спрямо вида на съдържанието – линк, снимка, видео и т.н.. През последните месеци facebook стимулира повече видео съдържанието.

 

Ангажиращите публикации достигат до по-големи аудитории. Алгоритъмът на facebook вкарва в feed-a на ~3% от феновете ви публикацията. Ако те взаимодействат, тя се показва на още повече хора и се увеличава reach-a по естествен път. Независимо от това, че някой е натиснал Like бутона на страницата ви, той няма да вижда всички ваши публикации. Същото се случва и с личните ви профили, но по подобен начин.

 

За да преодолеете тази „бариера“ имате два варианта – да създавате по-ангажиращо съдържание или да рекламирате. Най-добрата комбинация е качествено съдържание подкрепено с реклама. Колкото по-конкретно е вашето съдържание към аудиторията, на която го рекламирате, толкова повече взаимодействия ще имате. Това оказва пряка връзка и върху рекламните ви разходи. Наскоро фейсбук въведе нова метрика за всичките си реклами – Relevance Score. Неговата стойност се изменя от 1 (слабо ангажиращ реклама) до 10 (силно ангажираща).

 

Както се вижда от следващия screenshot – силно релевантното (Relevance Score от 7 до 10) съдържание намалява цената за взаимодествие.

 

cheap-facebook-advertising (1)

 

Един сравнително добър и очевиден индикатор за качествено и ангажиращо съдържание изглежда по този начин:

 

get-more-likes (1)

 

Това съобщение се показва под публикациите в рамките на 24ч.. Щом сте ангажирали аудиторията си по органичен път да коментират, харесват и споделят, то можете да увеличите взаимодействията, като рекламирате публикацията. Разбира се има и други индикатори, че съдържанието ви е ОК – продажби, обаждания, запитвания и т.н..

 

С опцията за подсилване на вашите публикации увеличавате аудиторията, до която достигат вашите послания.

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за публикацията ви:

  • харесвания
  • коментари
  • споделяния

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения
  • ревюта и др.

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката

 

Цел 2: Популяризиране на вашата страница (Fan page likes)

 

Ако сте си поставили за цел да увеличите феновете си, това е един от очевидните инструменти. Разбира се, по органичен начин от останалите типове реклами, също се увеличат.

 

Рекламите, които пускате, ще изглеждат по следния начин в feed-a.

 

facebook-ads-for-fan-pages (2)

 

Най-важно е да изберете добре целевата аудитория. Това са хората, които на по-късен етап ще взаимодействат с вашите публикации. Създайте качествена реклама, която да ви доведе потенциални клиенти.

 

По подразбиране facebook взема cover photo и краткото описание на страницата ви. Разбира се, можете да ги подмените. Забелязали сме, че е добре снимката, която използвате в рекламата, да е позиционирана и на cover в страницата ви. Препоръчително е да има консистентност във визията и посланието между рекламата и cover-a. Потребителите може да се почувстват заблудени при липса на визуална връзка.

 

Представете си, че рекламирате страница за авточасти. На cover-a имате хубава снимка на двигател. Решавате да рекламирате страницата си като място за купуване на нови летни гуми. Посланието ви е свързано с летните гуми, снимката ви изобразява 4 гуми и т.н.. Всичко е 6!

 

Сега се поставете на мястото на потребителя, който скролва feed-a и вижда рекламата ви. Натиска върху снимката за летните гуми и очаква да види снимки на гуми, обяснения, цени и т.н.. Но не, той отваря страница с cover снимка на двигател и последни публикации свързани с всичко друго, но не и гумите. Най-вероятно няма да хареса страницата и най-вероятно няма повече да взаимодейства с рекламата ви.

 

Точно за това е необходима визуалната връзка между cover photo и рекламния ви банер. Създайте единна визуална рамка.

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за страницата ви:

  • харесвания

 

Непреки резултати:

  • харесвания на публикациите
  • съобщения
  • ревюта
  • споделяния

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката
  • 1200 x 444 px – размер на снимката.

 

Цел 3: Изпращане на хора към уеб сайта ви (Clicks 2 web)

 

За да получите директен трафик към сайта ви, това е начинът. Фейсбук ще позиционира рекламите ви към хора от таргета ви, които са склонни да натиснат върху линка.

 

facebook-clicks-2-web-elements (1)

 

Рекламата има 5 елемента:

  1. Текстът – това е елементът, който се вижда веднага след снимката (2) и заглавието (3). Разкажете в няколко изречения какво ще научи човек, когато натисне върху връзката. Дайте причина на потребителя да взаимодейства. Не му крещете „КУПИ“. Не му сваляйте звезди. Пишете така, сякаш говорите с приятел.
  2. Снимката – рекламната ви снимка е ключов фактор в привличането на вниманието. Повечето потребители препускат през feed-a и вниманието върху повечето постове е около секунда. Картината е тази, която ги кара да спрат или да скролнат надолу. Имате около секунда, за да привлечете вниманието им. Важно е да спазите правилото с до 20% текст върху снимката. Ако сложите много текст, рискувате facebook да не ви одобрят рекламата.
  3. Заглавието на връзката – след като сте привлекли вниманието с картинката, това е вторият по важност елемент, който се забелязва. Писането на кратки и отличаващи се заглавие е изкуство и може да се изпише много по темата.
  4. Описание на връзката – това е последният елемент по забелязване от потребителите. Но не го подценявайте. Дава допълнителна информация на потребителя, който не е взел решение да посети сайта ви. Често се случва да бъде прескачано и подценявано. Отделете още време и запълнете това поле.
  5. Call to Action бутон – седи на предпоследно място по важност, но все пак е добре да го има. Използва се, за да има очевидно място за взаимодействие. Нашето наблюдение показва, че са малко потребителите, които взаимодействат с точно този CTA. Повечето знаят, че цялата снимка и текстовете й са един голям линк и не прибягват до бутона. Със сигурност няма да навреди неговото използване.

 

Преди да насочите потребителите към вашия сайт се подгответе. Прегледайте съдържанието, което искате да бъде видяно. Сайтът ви отваря ли се на телефон? Колко време се зарежда? Ако сайтът ви се зарежда бързо и е мобилен – действайте. Тествайте, измервайте и подобрявайте.

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за страницата ви:

  • посещения към сайта
  • харесвания на рекламата
  • споделяния на рекламата
  • коментари

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения
  • ревюта и др.

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката
  • 1200 x 628 px – размер на снимката.

 

Цел 4: Увеличете конвертиранията на уеб сайта ви (Conversions optimisation)

 

Фокусът пада върху конверсиите. Тук се отчита всяка продажба направена от фейсбук потребителите. Целта е вие да знаете точно коя реклама ви носи продажбите, за да оптимизирате бюджетите и кампаниите.

 

Как facebook разбира за продажбата? Вие поставяте код (или фирмата, която ви поддържа сайта) в HTML-а на последната страницата от поръчката. В повечето случай това са страниците от типа „Благодарим за поръчката.“ Когато потребителят достигне до тази страница фейсбук посредством кода, който поставихте, разбира за поръчката. Така знаете точно коя реклама е довела конкретната продажба.

 

Резултатите изглеждат по подобен начин:

 

facebook-conversions-optimisation (1)

 

На базата на резултатите доста бързо можете да вземете решение кое е ефективно и кое не. Някой графики и послания просто се възприемат по-добре от други. Приемете го като A/B тест на рекламите ви.

 

Цел 5: Постигане на инсталирания на приложението ви (App Installs)

 

За да достигнете до повече потребители за вашето facebook или мобилно приложение, това е решението. Можете да рекламирате директно страницата на приложението ви в Play Store и App Store. Когато потребителят натисне бутона Install се отваря страницата в съответния Store. Следващите стъпки по инсталация са известни пред всеки потребител.

 

mobile-app-install-facebook-screenshot-1 (1)

 

Интересна интеграция е, че рейтингът от App Store се пренася и в facebook. Потребителите директно инсталират приложението без излишни стъпки и препятствия.

 

За фейсбук приложения трябва да изберете при първата стъпка кое точно искате да рекламирате. Процесът по пускане на рекламите е интуитивен и доста описателен.

 

И тук важат следните правила:

  • Ангажираща снимка
  • Ясно заглавие
  • Кратко, точно и ясно послание

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за приложението ви:

  • инсталации на приложението ви
  • харесвания на рекламата
  • споделяния на рекламата
  • коментари

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения
  • ревюта и др.

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката
  • 1200 x 628 px – размер на снимката.

 

Цел 6: Достигане на хора в близост до бизнеса ви (People near your business)

 

Можете да насочите рекламата към потребителите, които се намират в близост до вашия бизнес. Подходящо е за магазини, ресторанти и за всеки бизнес опериращ на локално ниво в рамките на квартал или град.

 

facebook-local-brand-awareness (1)

 

Този вид реклама също има 5 елемента, както е при посещенията за сайта:

 

  1. Текст
  2. Снимка – ако сте ресторант, може да експериментирате със снимка на черната дъска с обедното меню.
  3. Заглавието на връзката
  4. Описание на връзката
  5. Call to Action бутон – имате възможност да избирате между:
    • упътване до адреса – взема се по подразбиране от адреса на фейсбук страницата ви. Ако имате няколко обекта, можете да го смените при правенето на рекламата.
    • позвъняване
    • изпращане на съобщение
    • харесване на страницата ви
    • да прочетете повече – тук може да препращате клиентите към facebook страницата си или към сайта ви.

 

facebook-local-brand-awareness-map (2)

Цел 7: Увеличаване на присъствието на вашето събитието

 

Организирате събитие и искате да достигнете до повече хора? Направете Event и го рекламирайте. Фейсбук ще го достави на „правилните“ потребители за най-ниската възможна цена.

 

facebook-ads-for-events-desktop-preview (2)

 

Методите на facebook са относителни при оптимизиране на бюджетите и дистрибутирането. Препоръчваме ви ръчно да си следите разходите и да не се предоверявате на алгоритъма. В някои случай резултатите са наистина изумителни и не трябва да пипате нищо. Но понякога трябва да се намесите. Тествайте с различни банери, послания и аудитории.

 

facebook-ads-for-events (1)

 

Ако организирате събитие и имате нужда от още идеи за онлайн реклама, прегледайте наръчника ни за интернет реклама на събития. В него разгледахме 7 канала за рекламиране онлайн. Включихме и подготвителните стъпки, за още по-добро представяне.

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за събитието ви:

  • увеличаване на присъстващите
  • публикации върху стената на събитието (освен, ако не сте го спрели ръчно)
  • харесвания
  • споделяния
  • коментари

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката
  • 1200 x 628 px – размер на снимката.
  • 25 символа – заглавие

 

Цел 8: Накарайте хората да приемат офертата ви (Claim offer)

 

Предложете на аудиторията си оферта. Можете да я активирате, както за online, така и за offline покупки.

facebook-offers-4 (1)

 

Офертите на facebook са още един добър инструмент за локален маркетинг. Ако отваряте ново заведение, може да се възползвате от офертите. Активирайте потребителите да поискат безплатна напитка. А след като са вече в заведението ви, може да поискате отзив в facebook страница си и да ги почерпите още едно. Начините за ползване на офертите са безкрайно много и интересни.

 

Как да добавите оферта към вашите фенове?

 

Вариант 1: От facebook страницата ви, както сме показали на gif-а отдолу

 

orbas Creta20160506105427

 

Вариант 2: От Ads Manager-a, когато създавате рекламата. Това е първото нещо, което ще трябва да предоставите, за да продължите към следващите стъпки. Създавате офертата и продължавате към настройването на таргета и бюджетите.

 

Всяка оферта има:

  • начална / крайна дата
  • загалвие
  • описание
  • сайт, ако активирате потребителите за онлайн поръчки + поле за промо код, който да въведат.

 

Какво се случва след като поискат офертата? Получават мейл с офертата. Ако сте включили промо код полето, то ще видят и кода.

 

Мейлът изглежда по следния начин:

 

facebook-offers-3 (1)

 

Отляво е офертата с промо код, а отдясно – за физически обект.

 

Ограниченията, с които може да се сблъскате:

  • Фейсбук страницата ви трябва да има поне 50 фена.
  • Страници от типа „Общност“ (Community Page) не могат да създават оферти.
  • Страницата ви трябва да е на поне 1 месец

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за офертата ви:

  • заявени оферти
  • поръчки онлайн / офлайн
  • харесвания
  • споделяния
  • коментари

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения
  • ревюта и др.

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • 20% текст върху снимката
  • 1200 x 628 px – размер на снимката.
  • 25 символа – заглавие на офертата

 

Цел 9: Постигане на видеопреглеждания (Video Views)

 

За да увеличите гледаемостта на видеата ви, това е решението. Видeо съдържанието преобладава в facebook през последната една година. Интересен факт е, че 65% от потребителите ги гледат без звук. И отново важи правилото – имате до 2сек да привлечете вниманието. Наблюдавайки как се консумират видеата в snapchat, instagram и facebook, никой няма да ви чака 10 секунди, за да започне същинската част. Това е facebook, а не кино.

via GIPHY

 

Съвет: използвайте субтитри или caption.

 

Фейсбук ще достави видео съдържанието ви на потребители, които са по-склонни да му отделят 10+ секунди.

 

facebook-video-views (1)

 

Очаквайте преки резултати по следните направления за видеата ви:

  • увеличаване на гледанията
  • харесвания
  • споделяния
  • коментари

 

Непреки резултати:

  • харесвания на страницата по органичен път
  • съобщения
  • ревюта и др.

 

Няколко изисквания при пускане на рекламата:

  • съотношение: 16:1 или 1:1
  • формат mp4 (и други приема)
  • 120мин. максимална дължина
  • минална резолюция 600×315 / 600×600
  • до 4GB

 

Цел 10: Създайте потенциални клиенти за бизнеса си (Leads)

 

С Lead ads вземате мейлите на потенциалните ви клиенти. Към тях можете да добавите още много информация като име, пол, град, месторабота и т.н.

 

Плюсове:

 

  • Потребителят не напуска facebook
  • Потребителите не попълва форма. Почти цялата информация се взема от facebook профила им. Ако попълват формата, то тя е с до 3 полета.
  • Бързо е! Потребителя не напуска фейсбук => не чака да зареди сайта ви.
  • Не е необходимо да правите целева страница на сайта ви.

 

Вижте колко бързо можете да се сдобиете с мейлите на потенциалните ви клиенти:

via GIPHY

 

Минуси:

 

  • Имайте предвид, че има потребители в България с отделен мейл само за facebook. Този мейл се използва само и единствено за социалната мрежа и не се отваря освен, за да си изтрият съобщенията. Логиката най-вече е обвързана с това, че ежедневно получават много нотификации и не са ги спрели ръчно. Възможно е да ви предоставят точно този мейл, който не отварят.

 

 

Пускане на фейсбук рекламата

 

Вече сте се запознали с отделните видове реклами и част от техните възможности. Сега е ред на пускането на фейсбук рекламата. В началото видяхте графиката със структурата на кампаниите. На първо ниво е кампанията, която определя вашата бизнес цел. На второ ниво е AdSet-a с опциите за таргетиране и настройва. На трето място е самата реклама.

 

Стъпка 1: Отворете Facebook Ads Manager

 

Можете да го достъпите по два начина. Като напишете facebook.com/ads/manager или както е показано на gif-a.

 

how-to-open-facebook-ads-manager

 

За тези, които използват Facebook Business Manager:

 

business-manager-ads-manager

 

Ads Manager е библиотеката с всички кампании, които сте правили през вашия профил. От тук стартирате, спирате и променяте кампаниите.

 

Стъпка 2: Изберете Create Campaign

Ако отваряте за първи път Ads Manager е възможно да сте прескочили тази стъпка.

 

facebook-create-campaign (1)

 

Стъпка 3: Изберете цел

 

След като изберете целта, ще трябва да именовате кампанията си. Изберете име, с което лесно ще се ориентирате какво сте правили (примерно страница_цел_гггг_мм_дд).

 

Има възможност да не използвате страница. В този случай ще седи само в десния sidebar. За нашия пример ще изберем Boost your posts.

 

facebook-objectives-2 (1)

 

Стъпка 4: Настройване на аудитория и бюджет

 

Тук става магията. Страницата ви е разделена визуално на две секции – Аудитория и Бюджет. Това са полетата, с които оказвате кой, кога и как ще вижда рекламата ви.

 

Аудитория

 

От тук задавате демографските критерии – възраст, пол, град и т.н.. Също така можете да насочите рекламата до фенове на страницата ви и техни приятели. Двете най-интересни полета са Custom Audiences и Detailed Targeting. С тяхна помощ можете да насочите кампаниите до много конкретни потенциални клиенти.

 

facebook-audiences (1)

 

Custom Audiences – ако имате мейлите или телефоните на вашите клиенти, можете да ги качите като custom аудитория и да рекламирате до тях. Същото важи и за посетителите на сайта ви. Можете да ги прекарате през фунии и кампанията ви да важи само за тях. Може да се заиграете с аудиториите по много начини. Единствено въображението може да ви спре.

 

Detailed Targeting – детайлното таргетира е спрямо интересите на потребителите. Можете да направите добра комбинация между интереси, устройство и активности. Ето един пример, как можете да таргетирате хората, пиещи бира. Поне според показаните им интереси в facebook (около 300 000 човека 18+ м /ж).

 

detailed-facebook-targeting-2

 

Бюджет

 

Задавате дневен или цялостен бюджет. Начална и крайна дата на AdSet-a. Под всяка опция е обяснено какво ще се промени. Ако не разбирате или се притеснявате, може да оставите фейсбук да оптимизира бюджета. Многократно е доказал, че рекламната платформа доставя адекватно рекламата.

 

Стъпка 5: Настройване на рекламата

 

Визуално прозорецът е разделен на две части. Отляво задавате какво да се показва., а отдясно виждате как ще се показва. Можете да сменяте preview-то между телефон, desktop, instagram и дясна колона (sidebar).

 

facebook-ad-tab (1)

 

  1. Страница – изберете от името на коят фен страница искате да рекламирате. Можете да избирате само от тези, до които имате достъп.
  2. Публикация – изберете коя публикация ще рекламирате, или направете нова.
  3. Конверсии – изберете с кои пиксел искате да проследявате конверсиите. Ако нямате пиксел или не знаете какво е това, оставете го по подразбиране.
  4. Изглед – виждате всички промени, които правите отляво.
  5. Изпрати – когато сте готови с всички настройки по кампанията и рекламата, натиснете Place Order.

 

Стъпка 6: Одобряване на рекламата

Всички реклами минават през одобрение. Най-често това се случва в рамките на няколко минути, но може и да се забави до няколко часа. Ако всичко е ОК с кампанията ви, в Ads Manager-a ще изпише Active.

 

facebook-active-ads (2)

 

Ако не изпише Active, то ще ви е обяснена причина за деактивирането.

 

Следене и оптимизиране на рекламите

 

За да работят ефективно рекламите за вашия бизнес, трябва да ги следите и оптимизирате. Може да сте пуснали две реклами, като само една от тях да ви носи продажбите, а другата само да взима от бюджета. Редно ли е да я оставите, ако не работи ефективно?

 

Съвет 1: Преди да се втурнете в детайлно таргетиране е препоръчително да направите тестове. Пуснете няколко супер общи кампании. Някой ще каже „ако рекламираш на всички, значи не рекламираш на никого“. НО целта е да видите кои възрастови категории и кои устройства срещат вашите очаквания. Как ще знаете цената за различните таргети в facebook? С тестове, тестове и пак тестове.

 

Влезте на ниво реклама на вече съществуваща кампания и разгледайте Demographics и Placement

 

facebook-reklama-optimizirane (1)

 

Това е достатъчно добра отправна точка, за начало на всичките ви тестове – кой, как и къде взаимодейства с посланието ви. Горният тест ще има друга графика, ако тествахме с бебешки играчки. Интересът щеше да е преместен в 25-34г, а не в 18-24. Тествайте с вашите продукти и услуги.

 

Съвет 2: Не дръжте едни и същи банери (creatives) повече от 3-4 дена. Изтъркват се. Вие взаимодействате ли с вече прочетени постове? Не! Искате ново и ново съдържание. Сменяйте банерите на 3-4 дена. Защо е важно това? В горните редове си говорехме за Relevance Score и цената за взаимодействие. Колкото повече показвания имате, а взаимодействията не растат, то разходите ви се вдигат. Ето и пример със следната графика:

 

facebook-reklama-optimizirane-2 (1)

 

По хоризонтала виждате дните, в които се е изпълнявала рекламата. По вертикала са взаимодействия (в синьо) и цена за клик (в зелено). С времето потребителите не взаимодействат с вашия пост, а вие им го въртите. Няма как да харесат отново и отново нещо, което само веднъж се харесва. Доста просто, нали?

 

Начините за измерване и оптимизиране са изключително много. Не са свързани само с рекламните ви резултати във фейсбук. Могат да имат всякакви измерения – brand awareness, обаждания, препоръки и т.н.. Намерете най-оптималният за вашия бизнес начин да следите цифрите си.

 

Принципи при facebook рекламата

 

Вече знаете всичко необходимо, за да пуснете рекламата и да я управлявате. Все пак има няколко основни принципа, които е добре да се спазват, за по-добри резултати.

 

Принцип 1: комуникирайте така, сякаш е застанал приятел пред вас.

 

Не му крещете КУПИ. Разкажете, покажете, напътствайте. Представете си ваш приятел да започне да ви казва „Купи тази ваза, тя е от стъкло. Тя е красива и само сега, изгарящата ми оферта е с безплатна доставка…. КУПИ! КУПИ! КУПИ!„. Вие ще му обърнете ли внимание?

 

Принцип 2: правете рекламите така, че вие самите да искате да взаимодействате с тях.

 

Вие също сте потребител на facebook. Дайте максималното от вас, за да постигнете най-доброто.

Безплатна консултация за успешна FACEBOOK реклама!

 

 

Share
No Comments

Post a Comment