7 начина за интернет реклама на вашето събитие

Организирате събитие и ви трябва реклама? Онлайн имате много възможности за промотиране.

 

Разглеждайте събитието като продукт, който трябва да продадете. Не го ли продадете, най-вероятно няма да си възвърнете инвестицията и ще сте на загуба. За целта трябва да използвате всички подходящи инструменти и комуникационни канали, с които да достигнете до вашата аудитория.

 

В следващите стъпки, ще разгледаме 7 начина за онлайн реклама на вашето събитие. Могат да се използват, както отделно един от друг, така и заедно. Единственото, което може да ви ограничи е времето, което ви е необходимо, за да ги управлявате.

 

Подготовка: Изберете име на събитието

Ако имате име на събитието и сте доволни от него, може да прескочите подготвителната стъпка.

 

Преди да започнете да рекламирате събитието е изключително важно да изберете подходящо име. Като почти всеки продукт, събитията са по-лесни за продаване, ако са овързани с  име или марка. Най-добре е името, което сте измислили да се превърне само по себе си в марка. Но за целта трябва добро планиране и изпълнение на стратегията.

 

Защо да изберете име?

 

Името е начин да привлечете вниманието на потенциалните клиенти и да им позволите да запомнят вашето събитие.

Представете си, че трябва да рекламирате конференция за стоматолози. Ако вие и още няколко фирми организирате отделно „Конференция за стоматолози“, ще се получи разводняване на името и събитието. Има вероятност дори вашите клиенти да се заблудят, че отиват на вашата конференция, а в действителност да са се подвели към друга с подобно или същото име като вашата.

 

Как да изберете подходящо име за събитието? 

 

Намерете подобни събития и ги подложете на анализ със следните въпроси:

 

*Няма подобни събития и сте новатори. Опитайте се да дадете фокуса на събитието чрез неговото име. Самото име да подскаже какво ще се случи на него.

Лесно ли се произнася?

  • Никой не обича да му се оплита езика.
  • Внимавайте с грешки в буквите з/с б/п и т.н. Също ако не се произнася лесно, как ще се презентира пред непознати. Добър въпрос е и как хората ще си говорят за този ивент, ако не могат да го произнесът?

Лесно ли се запомня?

  • Продиктувайте го на приятел по телефона. Трябва лесно и бързо да успее да запише името. Ако трябва да му диктувате буква по буква с аналози на градове, то вероятно това име не е оптимално за вас. Може да опитате да споделите идеята на близък човек и след 1-2 дни да го попитате дали си спомня за името на събитието.

 

Колко е дълго името?

  • Човешкият мозък запомня по-кратките имена и обича да получава максимално лесна за възприемане информация. При по-дългите имена най-често трябва да направим асоциация между името и нещо друго, което ни е познато, за да се запомнят по-лесно. Добър пример е обвързването на име с лого.

 

Какво ви харесва в името на конференцията?

  • Опишете това, което ви допада във всяко едно от имената, които сте открили или измислили.

 

Какво не ви харесва в името?

  • Ако знаете точно какво не ви допада в името, то със сигурност, ще го избегнете и при създаването на вашето име.

 

via GIPHY

 

Безплатна консултация за online популяризиране на събитие!

Стъпка 1: Brainstorming

 

Направете си brainstorming и запишете всичко, което ви хрумва. Подложете ги на горния анализ и оставете само тези имена, които покриват критериите ви. Сведете до минимум имената, които представят адекватно събитието.

 

Може да използвате инструмент от типа на namecombiner.com, който да ви спести време в комбинирането на думите.

NameCombiner

 

Стъпка 2: Тестове

 

Допитайте се до приятелите си и другите хора, които участват в организирате събитието. Приложете всички тестове от горните редове и за името на вашето събитие. Ако някое успее да премине, то най-вероятно сте на прав път. Продиктувайте името на няколко приятели по телефона и вижда дали ще успеят да го запишат от първия път, дали е лесно за произнасяне и запомняне.

 

Минете през „Нощната проверка„.

 

1. Целева страница / сайт за събитието

Както казахме в началото, разглеждайте събитието като продукт, който трябва да продадете. А за да го продадете ви трябва подходящо място за презентацията му. Това е  целева страница или сайт, в който да представите гостите, темите, цените, локацията и т.н..

 

Трябва да привлечете нови клиенти за конференцията ви, която се провежда за поредна година. По-лесно ще ги убедите да участват, като покажете отзивите на други хора, които са били участници през изминалите години. Ще бъде още по-впечатляващо, ако разкажете истории на посетители, които са успяли да променят бизнеса и уменията си към по-добро вследствие на някоя от презентациите. Снимки от изминали години също биха ви помогнали.

 

Защо ви е необходима целева страница за събитието?

 

Страницата е изцяло ваша  – един от най-големите плюсове на инвестицията ви в целева страница (landing page) за събитието е, че нейното съществуване се определя само и единствено от вас.

 

В много случай бизнесите създават facebook event като основен канал за промотиране и насочват всичкия си ресурс към него. Ако инвестирате всичко в facebook event и по стечение на обстоятелствата бъде изтрит поради нарушение на правилата, то тогава има какво да губите. Всички банери сочат към несъществуващо събитие, рекламните ви публикации също и т.н.. НО, ако сте насочили вниманието към целевата ви страница или сайта, то тогава рисковете намаляват драстично.

 

Целевата ви страница задължително трябва да има:

  • CTA – призив за действие (call to action)
  • Ясен регистрационен процес
  • Цени, пакети и отстъпки
  • Обяснение в 4-5 думи за целта на събитието
  • Защо да посетим вашето събитие?
  • Отзиви / мнения / препоръки
  • Локацията
  • Лектори
  • Програма

 

CTA

 

Поставете на видно място бутонът ви за регистрация. Изключително дразнещо е за потребителите да не могат да намерят най-краткият начин за регистрация. Успелите сте да ги привлечете и не позволявайте да си тръгнат поради липсата на видим бутон.

 

Ясен регистрационен процес

 

Още по-лошо от това, да нямате видим бутон „Регистрация“, е да препратите потребителите към система, която дава всичко друго, но не и възможност да запазят място. На скоро се сблъскахме с такава система, която се държеше неадекватно с потребителите. Процесът по запазването на 2 места ни отне над 30мин. Необходимо ли е потребителят да си вземе отпуск, за да купи билети? Не си мислете, че потребителите имат безкрайно търпение да чакат или да се борят. Ние се борехме с регистрацията от любопитство. Питахме се колко по-абсурдно може да става с всяка следваща стъпка?

 

Ще направим препратка към offline опашките. Колко време сте готови да чакате на опашка? Искате да ядете бургер, но обслужването по стечение на обстоятелствата се забавя. Вие нямате времето и желанието да чакате един служител да обслужи клиентите пред вас. Отивате в съседното заведение, което предлага същата храна. Разликата е в това, че пред второто няма опашка. Изглежда ви абсурдно, но точно това видяхме наскоро. Времето на клиентите е изключително важно. Те са тези, които ви плащат и не е редно да ги бавите. Знаете ли кое е още по-лошо от това да си тръгне един клиент от опашката ви? Да го последват половината от чакащите. Да, честито. Загубихте поне 100лв. заради един недоволен клиент от забавянето. Ами ако това се случи днес 10, 20, 50… пъти. Можете ли да си го позволите?

via GIPHY

 

Не си позволявайте неясен и тромав процес по регистрацията за участие в събитието.

 

Ако организирането на събитието се намира в ранен етап и нямате регистрационна форма, то сложете поне поле за e-mail. Не изпускайте потребителите, които са готови да посетят събитието ви.  Това е идеалният начин да докажете концепцията си и да направите прогноза за продажбите. А дори можете да споменете за този списък пред спонсорите. Това автоматично вдига доверието у вас. Вие нямате още ясна програма и лектори, а имате продажби. Чудесно! Когато сте готови с регистрационния процес, имате готов списък с клиенти, които само чакат да купят билета си. Дори може да им дадете отстъпка за това, че са си оставили мейла. Стимулирайте ги.

 

Цени, пакети и отстъпки

 

Цени – В повечето случай билетите се разделят на три-четири групи цени. Дадете ли много избор в цената, започва едно пресмятане кое е по-изгодно. Най-евтините се изчерпват най-бързо, и те са с най-голямо количество.

 

tickets

 

Разделете обикновените билети без бонуси на още 3-4 подкатегории с различни цени и различни периоди в които може да се купят. Целта на това разделение е да стимулирате ранното записване. След като се изчерпят билетите с Цена 1, пускате тези с Цена 2 и така докато не стигнете крайната си цел.

 

Следващите вече трябва да са придружени с повече екстри. Разговори с лекторите, достъп зад сцената и т.н.. При тях също можете да приложите подобна структура.

 

Пакети – не изпускайте групите. В повечето случай пакетите се предвиждат за фирми, които ще изпратят няколко служителя. Покажете им, че ще спестят пари и шансовете да ги убедите да участват се увеличават. Ако имате възможността на продавате билетите на едро и сметките ви излизат – действайте.

 

Отстъпки – предвидете отстъпки не само в пакетните предложения, ами и за партньорската ви мрежа. Използвайте техните комуникационни канали, за да промотирате вашия продукт. Стимулирайте клиентите им да станат ваши клиенти с такъв тип отстъпка.

 

Обяснение за целта на събитието

 

Синтезирайте ядрото на събитието в едно изречение. Не се втурвайте да описвате в параграфи замисълът. Никой няма време за четене на параграфи. Необходимо ви е едно единствено изречение, за да продадете събитието. Използвайте подзаглавие, ако е необходимо, за да кристализирате идеята.

 

След като вече сте убедили потребителя, можете да му разкажете надълго и нашироко.

 

Защо да посети вашето събитие?

 

Убедили сте с изречението клиентът да продължи да разглежда страницата, но все още не сте му го продали. Дайте му причините да купи този продукт. Защо да инвестира пари? Какво ще получи в замяня? Ще подобри ли себе си или бизнеса си?

 

Колкото и абсурдно да звучи, вие трябва да представите причините на клиента, а не той сам да си ги представи. Дайте му причина да участва.

 

Отзиви / мнения / препоръки

 

Социалният елемент е изключително силен стимулатор. Незвисимо дали става дума за събитие, физически продукт или услуга отзивите винаги придават тежест. Това е отражението на физическия свят в онлайн средата. Вие не продавате въздух. Вие продавате емоция, задоволяване на потребност и т.н.. Отзивите са доказателството, че сте „живи“. Не пишете фалшиви мнение, просто одете добра комуникация с клиентите и ги удовлетворявайте.

 

Локацията

 

Карта – Може да ви звучи абсурдно, но лично сме преживели случката да отидем пред ИНТЕРпред, когато става дума за ИНТЕР Експо. В бързината човек вижда само първите букви. Нелепа случка, но се случва. За да се избегне това недоразумение е необходимо да покажете на потребителя локацията с адрес и карта. На много събития се случва да има гости от други градове, на които не са им познати залите и адресите.

 

Маршрути – както казахме, не е задължително всички да знаят как се стига до мястото на събитието. Ваша задача е да опишете всички налични начини, маршрути и евентуални проблеми, с които може да се сблъска човек. Затворени кръстовища и улици около вас, неработещи линии на градския транспорт, които минават покравй вас и т.н.

 

Място за паркиране – опишете всички удобни възможности за паркиране. Посочете ги на карта, цени, условия и т.н..

 

Улеснете потребителите на вашата услуга. Не допускайте или минимизирайте пречките пред тях да стигнат или да се разочароват от некоректно отношение. Покажете им, че ви е грижа за тях и това да им е удобно.

 

Лектори

 

Представете участниците на събитието кратко и ясно. Не всички познават лекторите, водещите, спонсорите. Разкажете за всеки един от тях, попитайте ги да споделите техни контакти (twitter, facebook, linkedin, email) и снимка. Може да направите кратка видео с тях в рамките на 1-5 минути, в които да поговорите за тематиката, която те ще представят и защо тя е важна. Какво важно ще кажат, което не трябва да се пропусне.

 

Програма

Всяко събитие има програма. Не всички участници ще седят плътно през целия ден, затова трябва да предвидят кога ще посетят събитието. Представете детайлно програмата по часове с всички възможности за почивки, теми и др.

 

Ако има промяна в програмата е добре да изпратите мейл до регистрираните и да обявите в другите канали за нововъведенията.

 

Изградите ли горните 8 стъпки за целевата ви страница, със сигурност ще имате работеща целева страница, която да продава.

 

Добър пример за адекватен сайт на събитие е този на Online Advertising Conference 2016. Можете да намерите всичко, от което имате нужда без да се загубите. Презентирани са темите, лекторите, защо да отидете, за кого е подходящо и допълнителната нужна информация.

 

2. Facebook Event

 

Събитията в facebook са добър канал за рекламиране. Изисква специално внимание, за да извлечете максимални ползи от неговото използване. По-рано споменахме, че много бизнеси съсредоточават усилията си към рекламиране само и единствено на този канал. Изключително удобен е и потребителите са свикнали да работят с него. Дори на моменти е неестествено да има събитие без facebook event.

 

Един силен плюс е, че facebook изпраща нотификация за събитията, за които сте проявили интерес. А понякога, дори изпраща и за тези, на които ваши приятели ще ходят.

facebook-event-notification

 

Трябва да обърнете внимание на 5 ключови неща:

 

1. Заглавието

 

Създайте кратко, точно и ясно заглавие, защото имате ограничението от 140 символа. Не се впускайте в особено дълги описания в заглавието.

 

2. Заглавна картинка / Cover

 

Първото нещо, което вижда потребителят е заглавната картинка. Инвестирайте в качествена графика, която да представя оптимално вашето събитие. Има две важни неща, с които е хубаво да се съобразите – размерите на cover-a и текста.

Размерът е 794 x 295px.

facebook-event-cover-photo-size (2)

 

Предвидете графиката да е разбираема, дори и при по-малкия размер от 486 x 256px. Използва при споделяне събитието на стената ви. Той НЕ е със същата пропорция като голяма картина. Трябва да съобразите важната информация да е във видимата част на cover-a.

 

event-share-posts-sizes (1)

 

3. Адрес

В повечето случай не трябва да мислите за точния адрес при описването му в facebook, а само да посочите локацията.

 

facebook-event-address

 

4. Описанието

 

Опишете най-важната информация за потребителя. Започнете с въвеждащ параграф от три-четири изречения и преминете към детайлите. Представете програмата, лекторите, цените и т.н..

 

5. Публикации

 

В зависимост от вашите цели, можете да си направите календар с теми, които да засегнете в facebook event-a. Целта е да държите активни потребителите, които са проявили интерес. Стремете се да ги въвлечете в разговор. Имайте предвид, че вашите публикаци изпращат нотификации до всички заинтересовани (освен ако не са спрели ръчно известяването). Това означава, че трябва добре да подбирате материалите и темите, които публикувате.

 

Не качвате снимки на котенца и кученца с пожелания за приятен ден. Това е най-добрият начин да бъдете игнорирани, освен ако събитието ви не е точно за това.

via GIPHY

 

Идеи за активности:

  • Попитайте потребителите кои са лекциите, които най-много искат да чуят.
  • Какво очакват да научат?
  • Игра за безплатен билет.
  • Интервюта с лекторите.
  • Публикуване на подходящи статии/материали свързани с лекциите.

 

Публикувайте такава информация, каквато искате вие да получите, ако сте участник. Не губете времето на потребителите и дръжте фокус върху събитието.

 

3. Ремаркетинг

 

Успяли сте да привлечете потребителите до вашия сайт, но те поради една или друга причина не са си купили билет. Как можете да ги привлечете отново? Ремаркетинга е едно от най-добрите решения за това. Може би сте забелязали, когато гледате някой продукт онлайн, как ви „преследва“ в facebook и другите сайтове. Банерите ви заливат с дни след това. Това може да го приложите и при вашите потенциални клиенти, но по елегантен начин.

 

Как работи ремаркетинга?

 

Най-семплото обяснение е, че с ремаркетинг вие следите потребителите и можете да им предложите реклами спрямо действията които са предприели. Представете си, че потребителят си попълва данните за регистрация, но решава да стане (телефонът му звъни, някой го повиква и др.). Връща се по-късно на компютъра, но не завършва процеса. Възможно е да е забравил, че е стигнал до регистрация. С ремаркетинга можете да му сервирате реклами от типа „Не забравяй да си вземеш билет за ____“.

 

Можете да зададете всякакъв тип правила от типа „Потребителят е посетил страница ____ и ____, но не е посетил _____“. За всяко такова правило можете да създадете специални реклами, които да ви помогнат в конвертирането на потребителите.

 

Съвет: Не показвайте реклами за регистриране, на потребители, които вече са се регистрирали.

 

Как да пуснете ремаркетинг кампания?

 

Стъпка 1: Регистрирайте се в Adwords

 

Регистрацията е безплатна и изключително лесна. Влезте в www.google.com/adwords и преминете през процеса.

 

Стъпка 2: Ремаркетинг код

 

За да започнете да следите аудиторията си, трябва да сложите няколко реда готов код в сайта ви. Предоставя ви се от adwords и вие не трябва да пишете нищо допълнително по него (поне за нашите цели).

 

Отидете на Кампании -> Споделена Библиотека и от секцията Аудитории изберете „Преглед“

 

how-to-remarketing

 

Както се вижда от screenshot-а, можете да ремаркетирате по 4 начина – посетители на сайта, потребители на приложение, youtube абонати и мейли, които вече имате.

 

За нашите цели изберете „Посетители на уебсайта“.

 

how-to-remarketing-step-2

 

От тук процесът вече е изцяло интуитивен. След като натиснете „Настройка на ремаркетинг“ ще видите изскачащ прозорец, който ви описва най-добре следващите стъпки.

 

how-to-remarketing-step-3

 

Изскачащият прозорец:

 

how-to-remarketing-step-4

 

Стъпка 3: Създаване на списък

 

Изберете какъв списък искате да създадете

how-to-remarketing-step-5

 

Вече можете да създадете правилата за ремаркетинг, за които говорихме по-рано. Това са критериите, по които ще се филтрират потребителите ви.  Преценете добре кои са стъпките, през които потребителите ви минават и ги опишете в списък.

 

how-to-remarketing-step-6

 

Стъпка 4: Използване на списъка

 

Използването на вече готовите списъци става във втората стъпка от процеса на създаване на кампанията.

 

how-to-remarketing-step-7

 

Remarkеting-a е изключително мощен инструмент и трябва да го използвате разумно.

 

4. Видео съдържание

 

Видео съдържанието набира все по-голяма сила онлайн. Не е за подценяване фактът, че Youtube е втората най-голяма търсачка в света (по брой заявки). Видео съдържанието в много случай е предпочитан формат от потребителите. Представете си, че трябва да смените крушката на фаровете на колата и нямате никаква представа как се прави това. Ще ви е по-лесно да изгледате 2 минутно видео, в което показват нагледно, отколкото да изчетете наръчник от текстове и графики. Това важи и за представянето на събитието ви. Ако имате възможност да инвестирате във видео съдържание, направете го.

 

Имайте предвид четири важни неща, когато планирате видео:

  • идеята – опишете я максимално кратко. Направете сценарии, по който ще се презентира.
  • заснемане – с телефон или с професионална камера? Вие ли ще направите записа или екип от специалисти?
  • обработване – тук става магията. Цветове, музика, динамика и т.н..
  • времетраене – за промо видео е добре да е до 2мин. Представете си го като трейлър на филм. За интервюта може да увеличите времето, колкото прецените.

 

Това са основите за всяко едно видео, което вие генерирате, независимо дали е промо материал за цялата конференция или е просто интервю с някой от лекторите.

 

Няколко добри видеа, които могат да ви послужат за отправна точка:

 

Както се вижда, от Moz са наблегнали на представянето на отзиви от участници в конференцията. Те споделят какво е било усещането, общата картинка и не влизат в детайл. Оставят потребителите сами да си представят. Има приятна динамична музика за фон, която не засенчва говорещия в клипа. Не са представени само лекторите. Отделено е внимание и на моменти за почивка, срещи между колеги и приятели.

 

Промо за Comin-Con в Сао Пауло

 

Преценете кои канали ще използвате за дистрибутиране на видео съдържанието – facebook, instagram, youtube. Съобразете го спрямо микса от социални мрежи, които ще използвате.

 

 

5. Мейл кампания

 

Мейлите си остават един от най-силните методи за комуникация. В момента всеки потребител получава стотици мейли всеки ден и все пак взаимодейства с тях. Мейлингът е една безкрайна тема с изключително много подтеми, които могат да се разгледат. Но две си остават основополагащи – на кого да пишете и какво да изпратите.

 

На кого да пишете?

 

Най-бързият и лесен начин е да отворите контактите си. Преценете кои са хората, които най-много биха се заинтересовали. Напишете им в 2 изречения за какво става дума и какво могат да очакват там. Най-близките контакти, които знаят за вас. Това са ваши клиенти, партньори, доставчици и т.н.. Не изпращайте масови мейли до тези контакти. Направете го персонално. Започнете разговор с хората от другата страна.

 

Целева страница – Както споменахме по-рано, инвестирайте в целева страница. Преди да пуснете регистрацията оставете място за preorder или бюлетин. Започнете да говорите за събитието отрано. Инвестирайте известно време в това. Насочете се към събиране на мейлите. Говорете си с тези хора.

 

Анкета – С анкетата можете да ударите два заека с един коршум. Направете проучване на темите, които да засегнете. Попитайте потенциалните посетители на събитието какво биха искали да научат, кои са проблемите, които срещат в своята работа. Ще се ориентирате по-лесно за пазара ви, но и може да съберете мейли. Попитайте ги в последната стъпка, дали биха искали да получават информация за събития в тази сфера. Ако са съгласни, действайте. Кой не би инвестирал в решения на проблемите си?

 

Мейл до фирменият ви бюлетин – дайте възможност на абониралите се, да са от първите, които ще резервират билет.

 

Какво да изпратите?

 

Ще дадем няколко шаблона, които разбира се можете да преправите.

 

Мейл до анкетираните:

 

Здравей [име],

Преди [седмица/месец/ден] ни сподели, че срещаш трудности с [темата].

 

В момента организираме конференция за  _________. Една от темите е насочена към точно това, което ти ни сподели.

 

Поканили сме [имена на лектори], с които може да разговаряш след лекциите и по време на почивките. 

 

Част от програмата ни може да намериш тук www.site.com

 

Ще се радваме да дойдеш на [дата] в [локацията].

 

Поздрави,

[име]

 

Мейл до бизнес контактите ви:

Здравей [име],

 

В момента организираме конфереценция за __________. Към момента темите, върху които сме се спрели са:
1. __________

2. __________

3. __________

 

Ще се радвам, да ни споделиш какви теми биха били интересни, полезни и пряко свързани с работата ти. 

 

Информация за конференцията може да видиш на www.site.com

 

Поздрави,

[име]

 

След този мейл до бизнес контактите ви, ако имате какво да им предложите, използвайте първия шаблон. Започнете разговора по най-простият начин и вижте на къде ще продължи.

6. Блогове

 

Блоговете са друг силен инструмент, който не трябва да се подценява. Разглеждайте го като лична медия и кръг от потребители, които я следят. Следят я, защото мнението на авторът й има стойност за читателите. Водейки се от тази логика не би трябвало да се опитвате да нарушите цялостта и тематичността на медията. Ако искате вашето послание да се възприеме, то не го правете като явна реклама. Стъпките, които трябва да предприемете са четири: намиране на блогове, контактване, създаване на съдържание и рекламиране.

 

Стъпка 1: Намерете тематични блогове

 

Най-лесният начин е като потърсите в google за блогове със сходна тематика на вашето събитие. Ако там не намерите подходящи, което ни съмнява, то може да разгледате социалните мрежи. Подходящо място са facebook групите или други тематични социални канали, като twitter и linkedin.

 

Стъпка 2: Направете контакт

 

Ето и един примерен мейл, който може да пригодите за вашите цели. Ако мислите, че не е редно да се „продава“ още във второто изречение, разделете го на два-три мейла. Тук ключова роля играе създаването на качествено тематично съдържание. Не е подходящо да говорите за самолети в блог за котенца.

 

Здравей [име],

 

Следя от известно време блогът ти и съм изключително доволен от качеството на съдържанието. Намерих доста полезни статии като [1], [2] и [3].

 

Скоро ще организирам събитие на тема ________. Бих искал да присъстваш и да се запознаем на живо, като за целта имаме подготвен PRESS PASS за теб.

 

Хрумна ми идея за публикация в твоя блог, която може да е полезна за читателите ти. Темата е _________. В нея ще представя _____, _____ и ______.

 

Какво мислиш за идеята?

 

Поздрави,
[име]

 

Информацията за събитието може да я включите във вашето резюме, което се публикува след края на статията. Както казахме по-рано, ако искате вашето послание да се възприеме, то не го правете като явна реклама.

 

Стъпка 3: Създайте подходящото съдържание

 

Предложете теми на блогъра, които мислите, че може добре да се приемат от аудиторията му. Нека и той сподели от какъв материал може да има нужда. Не мислете само как да промотирате събитието си, а и каква стойност ще дадете на другите около вас. Може подходящо съдържание за блога да е интервю с някой от гост-лекторите.

 

Ако блогърът не е съгласен да публикува чуждо съдържание, обмислите и варианта с размяна на банер в неговия сайт. Вие му давате PRESS PASS, като в замяна той ще отрази събитието ви преди, по време и след.

 

Стъпка 4: Промотирайте съдържанието

 

Инвестирали сте в създаването на това съдържание. Извлечете максимална полза от него. Не разчитайте само на читателите, които следят блога. Използвайте всички подходящи канали, за да дистрибутирате материала – включете го в мейл бюлетина около събитието, публикувайте го във вашите социални канали и т.н..

 

7. Партньорска програма

 

Класическият пример за партньорска програма е афилиейт маркетинга. Дайте възможност на партньорите ви да печелят от всяка продажба, която са осъществили. За целта можете да генерирате промо кодове с техните имена. Когато техните клиенти закупят билет с кода, получават намаление, а партньорите ви – комисионна. Използвате малък процент в отстъпка – 5 или 10%. Целта на този тип продажби е да изнесете част от дейността си към външни хора, които да стимулирате с комисионна от всяка продажба, която те са докарали.

 

Афилиейт маркетинга е безкрайно поле за действие. Най-лесният начин да започнете е като се договорите с лекторите на събитието да станат ваши афилиати.  Генерирайте специални кодове за тях, които да раздават.

 

 

Това са само 7 от начините да промотирате вашето събитие онлайн. Темата е изключително широка и интересна. Най-важното, което не трябва да забравяте е кои са вашите клиенти и от какво имат нужда. Всички стъпки трябва да са продиктувани от това да им предоставите най-доброто преживяване.

Споделихме ви идеи и наблюдения от нашия опит. Ще се радваме да ни разкажете с какво сте се сблъскали и как сте го преодолели.

 

Безплатна консултация за online популяризиране на събитие!
Share
1 Comment
  • Елизабет Йорданова
    05.04.2016 at 12:01

    браво 🙂

Post a Comment