Имате сайт. И след това?

Сайтът не е самоцел. Той е инструмент за постигане на бизнес цели.

Въпросът, който най-често задаваме на клиентите, които искат сайт е „Имате сайт… И след това?“. Но са малко тези, които успяват да ни отговорят на въпроса точно и ясно. Малко са и хората, които са мислили върху това, което следва след като имат техен уеб сайт.

 

Често се случва дори да имат нагласата, че сайтът сам по себе си ще реши всичките проблеми пред бизнеса им.

 

Задаваме този въпрос само и единствено, за да изясним концепцията в по-дългосрочен аспект и да се синхронизираме с клиента. Изключително важно е и за двете страни да са на една и съща страница, когато говорят за бизнес целите, развитието и инструментите, с които ще се постигнат.

 

Ако искате бизнесът ви да се развива онлайн, е необходимо да имате нещо повече от фирмен сайт или онлайн магазин. Стратегията за неговото развитие и комуникация са двете основни съставки, които ще ви отличат от конкурентите ви и ще ви донесат успех.

via GIPHY

 

Гледайте на присъствието си онлайн, като на физическото ви представяне – никой не харесва демотивирани служители, тромави системи, неясни процеси и загуба на време. В следващите редове, ще разясним основните етапи по изчистването на концепцията и развиването на бизнеса ви онлайн. Всеки проект е сам за себе си и това, което работи за един, може да не работи за друг, но всичко се изгражда върху едни и същи основи.

 

Защо ви е необходим уеб сайт?

Причините трябва да са продиктувани не само от тенденцията, че всички се насочват към онлайн присъствието, ами и от визията какво искате да постигнете с тази стъпка. Причините могат да бъдат различни в зависимост от вашия бизнес:

 

  • презентация на услугите / продуктите
  • увеличаване на продажбите / увеличаване на конверсиите
  • увеличаване на базата данни с ваши бъдещи клиенти
  • още един начин, за комуникация с клиентите ви
  • и много други.

 

Сами си изяснете нуждата ви от сайт максимално подробно. Това ще ви помогне, както в следващите стъпки, така и при самата изработка на уеб сайта. Вече ще имате представа какво търсите и по-лесно ще изградите правилният сайт за вашия бизнес.

 

Кои са вашите клиенти?

 

В зависимост от типа на клиентите, в някои случаи се налага различен метод за комуникация. Има сектори на b2b, в които е неестествено да се комуникира извън мейлите, телефонните разговори и срещите лице в лице. Ами ако вашите клиенти търсят услуга, която е прието да се търси по препоръка? Тогава, как сайтът ще докара следващите клиенти? Може би с акцент върху отзивите и презентация на историите на други потребители.

 

Клиентите ви искат качествено решение или търсят „тънка“ сделка?

 

Детайлното описание на клиента ви дава преимущество пред конкурентите. Вие знаете точно на кого продавате. Знаете какво търси, какво е готов да даде, за да го получи и кога го иска. Ако някой продава на всички, то най-вероятно не продава на никого.

 

Ясно ли е представено посланието ви?

 

Сайтът е комуникационен канал и инструмент за достигане на бизнес целите ви. Ако посланието ви не е ясно и точно, то рискувате и клиентите да ви разберат по техен си начин, дори и неправилен. Премахнете разсейващите фактори и оптимизирайте пътя между вас и правилното усвояване на посланието ви.

via GIPHY

 

Ако сайтът ви бомбардира посетителите с множество съобщение едновременно, то ще се получи ефектът на ТВ рекламите – надвикване за внимание и по естествен път потребителите спират да взаимодействат. Пресягат се за дистанционното и натискат mute. Това води до разсейване на клиента, а вие искате да го насочите към точно определени действия, които са отражения на бизнес целите ви.

 

Изберете внимателно посланието! Представете си, че имате луксозен бранд, който във физическия си магазин има минималистична визия с акцент върху продукта, а сайтът е заринат от банери, мигащи текстове и музика за фона, то къде е допирната точка между двата комуникационни канала. Няма я!

 

Насочвайте потребителя към действията, които искате да направи. Не го карайте да преценява. Покажете му ясно вашето послание, помогнете му да вземе по-лесно решение.

 

Рекламирайте услугата си

Звучи изтъркано, но е необходимост. Както споменахме в началото,  някой хора мислят, че наличието на сайт решава бизнес проблемите им и магически започват да продават от ден първи. Не, магията тук не е фактор. Ако имате добър уеб сайт, който е правилно изграден, провели сте тестове за ползваемост и сте коригирали слабите места, то имате един добър инструмент, който трябва да използвате максимално.

 

От предишните стъпки сте изяснили кой е клиентът ви. Значи е време да му се представите. Рекламирането онлайн не е самоцел, а инструмент, за да достигнете целите ви.

via GIPHY

 

Ако искате да инвестирате разумно средствата си, със сигурност ще е необходимо да отделите малка част от тях, за да направите тестове в различните канали. Не рекламирайте своите услуги в сайтове, които не са подходящи за това. Как ще разберете, че не са подходящи? Като тествате, измервате и отново тествате. Може да се хвърлите на вълната за рекламиране в facebook, а в действителност вашите клиенти да са в google или обратното. Инвестирайте в тестове, с които да докажете на цифри, къде се намират вашите клиенти и се съсредоточете в тези канали за комуникация.

 

Има брандове, които нямат сайтове, а продават в пъти повече от други, които имат. Някой бизнеси продават само с instagram, а други дори нямат профил там. Как се случва това? Всички техники и комуникационни канали работят, но не е задължително да работят за вашия бизнес. Това е причината, да се правят тестове и да се търси, кои точно са вашите клиенти.

Ако не можете да се справите сами, потърсете помощ от хора, които знаят как да се справят с тази задача.

 

Измервайте резултатите

Не можете ли да измерите резултатите от инвестираните средства, нещата ще изглеждат като игра на шах със затворени очи. Някой хора успяват добре да инвестират на усет, но измеримостта и минимизирането на излишните разходи са важните в оптимизирането на бизнеса ви. Когато всеки клик, клиент и цената този клиент да купи от вас могат да бъдат измерени, всичко минава на едно по-високо ниво и добрите резултати няма да закъснеят.

 

Много клиенти ги интересува само колко посетители има на техния сайт в даден момент или колко време са прекарали в техния фирмен сайт. Ако това е ключовото за бизнесът им  – ОК, но не всички са медии, продаващи импресии. В повечето случай искат продажби и ги искат веднага, даже за „преди малко“. За целта е много важно, да се измерват резултатите и да се премахват „течовете“на вашите клиенти.

 

Подобрявайте постигнатото

Единственото логично продължение на измерването на резултатите е да ги накарате да работят за вас. Знаете какво правят потребителите в сайта или онлайн магазина ви, знаете какво се възприема като съобщения от тях, предполагате къде са слабите места. Време е да надградите съществуващото и да подобрите базата си. Премахнете излишните канали и оптимизирайте процесите.

 

Презентирането на вашия бизнес онлайн не е еднократно действие или резултат. Това е процес, който ежедневно се развива, еволюира и се видоизменя. Ако не се променя и адаптираше спрямо променящата се среда, значи има проблем.

 

Всички си спомняме времето, когато онлайн пазаруването изглеждаше далеч от нас. В момента онлайн търговията е ежедневие. Ако бизнесът не се адаптира към средата, то средата няма да се адаптира към вас.

 

Всичко около нас се променя, значи и бизнесът ви трябва да еволюира.

via GIPHY

 

Това са основните стъпки, които вашият бизнес трябва да следва, за да се развива добре в онлайн пространството. Независимо дали вие ще изградите сайтът и онлайн присъствието си или ще ги поверите на агенция. Без да имате ясна концепция какво искате да постигнете е много вероятно да не стигнете до крайната точка. Инвестирайте в непрекъснати тестове и експериментирайте с нови неща, стига да не противоречат на визията ви. Дори да не можете сами да изградите концепция за вашето онлайн присъствие и визия, потърсете помощ и действайте бързо и точно.

Безплатна консултация за успешно online представяне!
Share
No Comments

Post a Comment